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The first idea for the blog is to show my work on the "hecho na china" project to people around the world. It is a place where I want to show the material and describe the manufacturing process of them.
If you want to contact me, send a message for:rmundano@gmail.com
Thank you. Enjoy it.
A idéia do blog é criar um link de interação entre o meu trabalho e quem por ele possa se interessar.
Pretendo apresentar todas as peças do meu projeto “hecho na china” com a concepção da idéia, a descrição do processo de criação e a ilustração final de cada produto.
Para entrar em contato diretamente comigo é só utilizar o e-mail: rmundano@gmail.com
Obrigado pela visita!
Divirta-se!
Rodrigo Maciel de Sousa Borges (rmsb) was born in a little Brazilian’s town called Uberaba-MG, in May, 1980. Some years later, he became an uncontrollable artist who recorded his drawings around all the things. Drawing always was his most attractive activity, and it was present in all school materials, where the important things should supposed be the Math and Portuguese.
After finish the high school, he moved to São Paulo, where he graduated as a designer by "Faculdade de belas artes de São Paulo", in 2004.
His indifference with the design's labor camp, and his uncreative experience on it, made him to search alternatives where he could use his full creative potential. And so, “hecho na china” project was born. The idea came from the college time, when he wanted to mix graphic design with product design. The proposal won a romantic style when he used a handmade work to restore old chairs and put his drawings on them.
Registrado em Uberaba-MG como Rodrigo Maciel de Sousa Borges (rmsb), no dia 08 de maio de 1980, veio a ser, anos mais tarde, um descontrolado desenhista. O desenho foi, desde sempre, o seu maior atrativo, estando presente nos cadernos e livros, onde o importante deveria ser a matemática e o português.
Após concluir o ensino médio mudou-se para São Paulo-SP, onde, em 2004, formou-se designer de produto pela “Faculdade de Belas Artes de São Paulo”.
Sua interação desgostosa com o recém nascido design brasileiro estimulou a busca por um espaço onde se pudesse realmente trabalhar a criatividade.
O projeto "hecho na china" vem de uma visão do tempo de faculdade, onde a ideia era incorporar os desenhos aos produtos. Depois de uma reavaliada a opção ganhou um romantismo aonde a idéia se tornou restaurar velhas cadeiras e então ilustrá-las, dando novamente um valor desejável a elas.
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